petak, 10. kolovoza 2012.

Kako spojiti dvije polovice piceka, jasno





Oko pola dva, u redu pred štandom na  Dolcu, stajao jedan sredovječni čovjek u namjeri da si kupi pola piceka za ručak.
Bilo je hladno, noge su ga boljele i žurilo mu se domoći tople sobe. A i Reksi ga je čekao.
"Da nije te žene", mislio je, "što se niodkuda stvorila pred u njim u redu, i sada brblja s prodavačicom prekapajući po torbi, već bi bio otišao!".
Zagleda joj se preko ramena. "Pa to nije moguće!", poluglasno zavapi, "još samo jedan picek.?"
"Što ako ova ispred mene zeme baš toga piceka?", pomisli i zlobno joj zaželi podmetnuti nogu.
Ali to naravno nije učinio već ju je samo lukavstvom pokušao odgovoriti.
"Kak je ovaj picek sav pohaban i suhi, bolje bi  bilo da uzmete carsko meso, ono je svježe pečeno, friško i bolje, kaj ne?", u nadi joj je sugerirao..
Gospođa međutim, shvativši,  navali na njega oštrim riječima:
"Kaj pak vi hoćete, gospon, od tog piceka, ste se na njega i na mene napikli, pardon popikli kak da nemate ženu za to?? Ja najboljem znam što znači takav muž, pa nisam se ja svojega zabadava rešila!", nije odustajala od izbora. Samo što je sada već  bilo prilično jasno da će kupiti samo polovicu.
"Hvala Bogu!", pomisli gospodin iz reda, "sad znam da nema muža i da bu uzela samo polovicu tog jedinog preostalog piceka. Ali da bar uzme onu lošiju!", virkao joj  preko ramena.
I ona stvarno, prvo uzme lošiju, ali je onda zamijeni za bolju, pa još zamoli da je preliju s malo safta. 
"A kaj će Vam taj saftek milostiva?", nije izdržao gospodin, žaleći za njim, "pa ste dost saftna po hiftnima,  već vam se kaput straga nadignul!"
"Kaj vi pak imate za reći, gospon", obrecnula se,  " Vi tak tanki kakvi jeste, trebali bi obavezno pojačati prehranu i ne samo to, naći si i opet jednu bedaču kaj bu vam kuhala i prala. Ja više, vite, ne kuham nikome, ovaj picek bu mi za dva dana. A kaj mi novaca preostane, to će biti za kavicu jer bez kavice se danas više nemre, kaj ne?", ona više ustvrdi no što pita i ode.
Tako gospodin iz reda konačno dobije svoju polovicu piceka ,  suhu, jer safta više nije bilo, pa mu prodavačica doda malo masti s buncekovog pečenja. Ne da ga on ne bi kupio, sačuvaj Bože, ali.. u đepu je izbrojio točno toliko kunića koliko je trebalo za polovicu piceka i ništa više, ni lipe.
"Nadam se da ćete sutra imati  veći izbor!", još dobaci na kraju prodavačici, pa sa svojih pola piceka u vrećici, ode na tramvajsku stanicu.
Stao kraj kandelabera, usred Trga da bolje vidi tramvaj koji dolazi, br 11, br 6 ili br l.
"Ako dođe br l pomisli, idem i na jedan, uostalom, tak bum bar sjedil do ulice Braće Oreški, današnje Republike Austrije, a dalje što Bog da !"
Malo podalje  stala i gospođa s kojom  je netom izmjenjivao misli, također s pola piceka u vrećici, nagledavajući se desno i lijevo u  iščekivanju tramvaja za Černomerec.
"Uh taj tramvaj!", mrmljala je ispod " novih" prednjih zubi, ako dođe br 11, biti će prepun, Samo ako iza njega odmah dođe br 6, ima nade da ću naći sjedeće mjesto, jer će svi već otići s onim prvodošlim brojem 11. Još bi najbolje bilo da dođe jedinica, pomisli . Onda ću sigurno sjediti bar do ulice Braće Oreški a dalje što Bog da!"
Lijevo, desno, desno, lijevo pa ukrug, te se ovo dvoje gotovo sudarilo kad je tramvaj
konačno došao.


"Čujte, pa to ste Vi!" , prepozna ga žena, "onaj iz reda za piceka!"
" I sad se još  moram naguravati s vama na vratima tramvaja, kaj niste mogli izabrati niti jedan drugi već baš tu jedinicu?", prekorno će ona.
"A kaj bi vi štela milostivica, ste tak huda,  Bog daj mir Vašem mužu, zato i je vas ostavil, pardon, vi ste njega ostavila, kak ste rekla, zato sad i nosite samo pola piceka doma. Da ga niste poterala, nosili bi čitavoga!".
"To je točno!", složila se "milostiva", "da, ali Vi onda ne bi dobili svoju polovicu piceka, koju ste dobili! A ni Vas očito nitko ne čeka doma, inače bi i Vi  nosili celoga, mislim piceka. Možda Vas čekaju  pas ili mačka, ne velim, ali njih sigurno ne hranite picekima, se vidi po vama da  jedva spajate kraj s krajem i još bi išli " cipelcugom" da nam naš dragi grad nije poklonio besplatne vožnje nakon navršene 65 godine života!".
"A tak, znači, smo generacija!", zaključi on, pa sjedne, a ona njemu preko puta, jer  drugog slobodnog mjesta nije više bilo.
Jedno su vrijeme gledali nezainteresirano kroz prozor a zatim odložili vrećice u krilo.
Bol u nogama je popuštala, time i gnjev.
"Baš je zgodna ta ženica!", pomisli on. "Kak sam je mogel  tak naružit , a kak i ne bi kad nisam znal jel mi bu ili ne bu uzela tog posljednjeg piceka tj tu jedinu preostalu polovicu?"
"I noge su joj lijepe, nema šta!", još je mislio..
 U trbuhu mu je zakrulilo.
Ma kad će već jednom taj Černomerec ? "Ah, da  me sada čeka moja Marica!", uzdahne sa sjetom, gledajući nepoznatu ženu.
"Bila je baš kak ova, malo punašna, lepe nogice, frizurica, i tak je dobro kuhala sarmicu i pekla piceke, čak ih je i nekoliko uzgojila u dvorištu otraga iza kuće. I još bi danas  živjeli sretno da se nije teško razboljela i umrla!"
Na to se prekriži, onako potajice, tek toliko, što međutim ne promakne oku gospođe preko puta.
" Ah, vidim, udovac ste!", reče mu, "i sigurno ste se sjetili svoje žene kad ste se prekrižili. I meni se to događa kad pomislim na mog pokojnoga Franceka, jer on je umro, nisam ga poterala, to sam se samo našalila. Kraj njega  mi niš nije falilo. Ne bih ja sad nosila kući pola piceka da je on živ. Još bi bilo u škrinji pajceka od lani a i novi bi već bio spreman za kobase i vuršteke. Jer on je bil tak vredan, i tak dobar, taj moj muž, a takve vam baš Bog  zeme k sebi u službu, vjerujte mi!", još doda,  pa se i sama prekriži. Onako diskretno, tek toliko..
"Čujte!", pa moramo dole, na prijelaz, odjednom se uznemiri gospodin iz reda. Uostalom, kad idemo skup dole, da se i upoznamo, predloži on i predstavi se - Štef!.
"Ma nemojte reći!", iznenadi se gospođa, "a ja sam Štefica!"
". Pa to je super, to ti dođe ko dvije polovice!", nastavi on umovati, dok je ona stajala tiha, gledajući prema natrag u pravcu Trga.
 "Onda, u kojega ćemo, mislim, tramvajčeka, br 11 ili br 6, kaj mislite, koji bu prvi došel?", on reče tek da prekine šutnju i da je malo oraspoloži jer se rastužila zbog svog Franceka.
 "Ipak ga je volela!", još pomisli on ,"a ne kak je rekla u redu za piceka, da ga se rešila. Vraga ga se rešila, Bog ju je razrešil, baš kak i mene!", sažalio se nad njihovom zajedničkom sudbinom.
Ispalo je da su se i on i gospođa Štefica nakon posljednje stanice uputili istim pravcem
"Pa, kaj ste mi Vi morti suseda?", zaprepastio se, kad je ustanovio da su zajedno krenuli prema autobusu u Gajnicama a zatim se i  uputili prema istom bregu.
"Pa da, ja tu stanujem", reče Štefica, "već dvadesetak godina, ne znam samo kako se do sada nismo sreli, pa kupovali smo u  istom dućanu, na istom placu, odlazili istim autobusom u grad, a i djeca su nam se morala poznavati!"
I kad su malo bolje razmislili, on je nju poznavao, da, često ju je viđao, ali onda je ona bila malo tanja i malo mlađa i kosa joj je  bila druge boje.
"Vaš je  muž imao onaj plavi kamion, kaj ne, i prevozio je građevinski materijal? A vaša je kuća ona mala, na kraju naše ulice, desno, s lijepim vrtom i velikom brezom?", počelo se rasplitati u glavi Štefu.
"A Vi ste Štef imali velikoga psa bernardinca, kaj ne?", pitala ga Štefica, sad već uvjerena da ga oduvijek poznaje. I poznala ga je samo što ga nije prepoznala tamo u redu,  pogurenog, tako zabrinutog, osamljenog i sijedog.
"Časna reč sused Štef", rekla mu je, "da Vas se odlično sjećam. Kaj se nije jednom vaša mala došla igrati k našemu Željkecu i Vi ste došli po nju a jednom i vaša žena. Čak smo se sretali na roditeljskim sastancima i na sastancima mjesne zajednice kad se kopala sljemenska zaobilaznica ?"
"Je, je, imate prav  susjedica draga , sad se i ja svega dobro sjećam.
Prisjetio se Štef i da mu se uvijek sviđala ta  Štefica, ali je bila jako rezervirana i samo se držala muža i kuće.
I sad, nakon toliko godina da je sretne? I to u gradu? I to na tržnici? I to samu, kao što je i on bio sam.
"A Vaša djeca?", čujte susjed, "što je s njima, već su odrasli, imate i  unuke?", zanimala se Štefica. " Ma nemojte, dva , curicu i dečka" , obradovala se, "ali ih ne viđate često,  kažete, ah takva su vam djeca, ni meni moji ne dolaze!", primetne Štefica tužno.
Povjeravajući se tako,već su stigli do prvih kuća u svojoj ulici.
Tada su zastali pod uličnom lampom i ostali stajati, pričajući i pričajući, svaki sa svojom vrećicom u ruci i s pola piceka u njoj.  
Sve dok nisu odlučili spojiti te svoje dvije polovice - piceka, jasno.










Nema komentara:

Objavi komentar